Uncategorized

אז איזה מן אנשים אתם? טובלים או מתרחצים ?

image2

מקלחון vs  אמבטיה

בעידן שבו שחדר הרחצה הפך להיות מעין ספא ביתי, המקלחונים מקבלים מקום של כבוד ויש בהם אטרקציות לא פחות מפנקות מאלו שיש לאמבטיות להציע. 

לאט לאט האמבטיה הגדולה והמסורתית מפנה את מקומה למקלחונים גדולים ורחבים אשר הפכו עם הזמן ועם תוספות מתאימות למעוצבים ומפנקים לא פחות.

יש להבחין בין מקלחוני סטנדרט במידות 70/80/90 ס"מ לבין מקלחון רחב ומפנק. אם שטח חדר הרחצה אינו מאפשר לתכנן מקלחון רחב בנוסף לאמבטיה– פשוט וותרו עליה! ככל שחלל המקלחון יהיה גדול יותר כך המראה יהיה מרשים יותר.

אז איך מתפנקים במקלחון?

הסתדרתם על מקלחון בעל חלל מרשים ורחב ידיים?  ניתן למקם ספסל ישיבה בנוי או נייד אשר משמש לישיבה והרגעות. לספסל מתווספים אינסוף שדרוגים ושכלולים כגון ראשי גשם עם אופציות זרימת מים שמשתנה לאוהבי זרימת מפל המים או גשם טרופי, מוטות פינוק ומערכות מתזים מתקדמות וחכמות, להן מתזי מים מתכווננים לעיסוי קל ונעים בזמן הרחצה.

כל אלו יחד יהפכו את המקלחון שלכם לספא ביתי. המערכות הללו מציעות שלל מצבים, החל ממדי טמפרטורה המאפשרים שליטה בטמפרטורת המים, שילוב של תאורה ועד מוסיקה להירגעות. יש מוטות פינוק וראשי גשם עם שלל אופציות זרם ממפל ועד גשם טרופי (חלקם גם מצויים בתאורת לד צבעונית!),

ליצירת מראה של חדר רחצה גדול ומרשים העדיפו דווקא מקלחון מזכוכית שקופה והימנעו מבחירת זכוכית חלבית או עם טקסטורות וציורים. 

היצע הדגמים והסגנונות של מקלחונים היום הוא רחב. ניתן למצוא מקלחונים עם פרזול שחור, זהב או ניקל. מקלחונים מזכוכית בעובי 6 מ"מ (לרוב מקלחונים במידות הסטנדרט) ומקלחונים מזכוכית 8 מ"מ.

מקלחון פינתי מזכוכית 6 מ"מ המורכב מ 2דלתות שנפתחות באמצעות ציר טלסקופי דו כיוונים .כוללמגב תחתון ומגנטים לאטימה מירבית

לסיכום: 

בקטגוריית החסכון מים- המקלחון מנצח את האמבטיה. מקלחת היא חסכונית משמעותית ממילוי האמבטיה במים.  

בקטגוריית משפחה + ילדים- קל, נוח ומרווח יותר לרחוץ תינוק או פעוט באמבטיה. אפשר אפילו לקלח שניים או שלושה ילדים יחד בו זמנית. אך כשעושים שיפוץ גדול פעם או פעמיים בחיים צריך לזכור שהילדים לא נשארים קטנים לנצח ושתמיד ניתן למלא אמבטיית פלסטיק קטנה במקלחון.  

בקטגוריית בטיחות ונגישות- מקלחון הינו בטיחותי יותר, ללא מכשול שצריך לטפס מעליו, והוא יכול גם להתאים להכנסת כיסא גלגלים, או להצבת ספסל ישיבה נוח אם יש קושי בעמידה. באמבטיה עלולים להחליק, וקשה יותר להיכנס ולצאת ממנה אם אתם מוגבלי תנועה או בגיל מתקדם.

מקלחון איכותי עם תו תקן ישראלי נבנה מזכוכית בטיחותית מחוסמת או רבודה למניעת שברים והתנפצות, ואפשר להוסיף מאחזי יד למתקשים בתנועה, וכיסא ישיבה ייעודי.

בקטגוריית התחזוקה והנקיון- מקלחון קל יותר לנקות, ולא צריך להתכופף ולהתעקם כדי לנקות אותו. דגמים איכותיים מזכוכית דורשים מינימום תחזוקה, ושומרים על מראה יפה ומרשים לאורך שנים ארוכות. ניתן גם לבקש שזכוכית המקלחון תעבור ציפוי "ננו" אשר דוחה את הצטברות האבנית על גבי הזכוכית. 

בקטגוריית הפינוק לא הצלחנו להכריע ונכריז על תיקו!. לכל אחד יש העדפה אישית ויש אנשים שלא יהיו מוכנים לוותר על האופציה של טבילה באמבטיה ארוכה, גם אם זה אחת לחצי שנה. וכפי שכבר למדנו, כיום גם מקלחונים יכולים להיות סופר מפנקים ולהביא אל הבית חוויית ספא של ממש.

בקטגוריית העיצוב בשתי האופציות, יש אין סוף אפשרויות, ותלויות בעיקר בתקציב ובגודל החדר העומד לרשותכם.

אפשר לבחור באמבטיית פרי סטנדינג ענקית ומרשימה, אפשר לבחור מקלחון בהזמנה אישית בעיצוב עוצר נשימה, עם זגוגיות מבריקות ולא לשכוח עם המון המון אביזרים מפנקים.

מה שלא תבחרו אנחנו elgal מאחלים לכם רחצה מפנקת ונעימה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *